Recenze animáku Turbo (2013)

Dnes vám představím animovaný film Turbo, který mě velice příjemně překvapil. Vlastně bych se nebál Turba označit za jeden z nejlepších animovaných filmů roku 2013. Jen pro úplnost dodávám, že snímek měl premiéru 17. 10. 2013. Každopádně režisérovi Davidu Sorenovi se povedlo natočil vtipný a dějově opravdu svižný animák. Ostatně kdyby se to nepovedlo, tak už by to bylo ostuda už jenom kvůli názvu filmu.

Hlavním hrdinou filmu je jeden Šnek. Nechává si říkat Turbo, protože se cítí mnohem rychlejší než všichni ostatní hlemýždi. Dokonce by se jednoho dne rád stal automobilovým závodníkem. Na první pohled je to samozřejmě hodně naivní a nesplnitelný sen, ale i takové jsou v životě občas potřeba, když chce člověk něco změnit k lepšímu.

Svou velkou roli v tom možná má i to, že se Turbo zabydlel v automobilové garáži. Tady má navíc televize na které může sledovat své oblíbené závody. Samozřejmě ostatním šnekům je spíše pro smíchy a ani první závodnické pokusy Turba nejsou nic extra.

Jenže jednoho dne, když se tak smutně toulá kolem dálnic se přihodí něco nečekaného. Turbo totiž spadne z mostu přímo na jedno ze závodních aut. To ho nasaje do motoru. Tady se dostane přímo do speciálně obohaceného závodního paliva a když je pak vyplivnut z výfuku je z něj skutečný super šnek. Skutečný turbo, který může předhánět nejenom ostatní šneky, ale dokonce i třeba auta.

Této jeho skvělé nové schopnosti by rád využil i Turbův nový kamarád, který má s bratrem obchůdek s rychlým občerstvením. Turba tak přihlásí do závodu Indy 500. Bude to historicky první šnek v této soutěži. Zároveň se bude muset postavit proti svému velkému idoloví Gustavovi Nafťákovi. Ten pro něj byl vždycky velkým vzorem. Teď v tváří tvář ale vidí i jeho pravou povahu a to, že ho bude chtít porazit za každou cenu. Jenže Turba před závodem nasbíral spoustu dobrých přátel a určitě se za něj postaví i jeho bratr Čed. To by bylo, aby přesto všechno nakonec nevyhrál.

Turbo je opravdu povedený a oddychový animák. Příběh není nikterak originální, každopádně má spád. A vtipných momentů? Těch je ve filmu také více než dost. Zkrátka vám Turbo (2013) doporučujeme a rozhodně si ho pusťte.

Jedna reakce na “Recenze animáku Turbo (2013)”